torsdag 20 maj 2010

Fuzz guitar show

Jag var ju på mässan i Göteborg som i år var belägen ute på Oljevägen. Det var en mycket trevlig tillställning där det visserligen kändes lite rörigt att hitta alla utställare men o andra sidan så var det trevligt att bo i samma byggnad som mässan hölls.
Som vanligt var det gott om fantastiska gitarrer o trevliga mässpriser i en del montrar. Själv så bidde ett litet nytillskott till butiken samt till mig själv. Det är tänkt som en demogitarr i butiken samt att jag ju kan använda den själv när vi är ute och lirar.
Jag monterade in en iBEAM mick från LR Baggs och blev mycket nöjd. Klirrigt o fylligt ljud på samma gång. Jag har tidigare en J-40 med samma system och den är mycket middigare, dåvare och har inte samma förmåga att gå igenom.
I dag provade jag att flytta micken i J-40, så att den hamnade lite mer mot diskant med relativt gott resultat men den gitarren låter helt enkelt mjukare o lirar mer i de "snygga, mjuka" kvarteren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar